Un obicei bun de tot: verificarea tranzactiilor

24 August 2022 Timp de citire 5:00 minute

Cand esti la shopping si oricand ai timp, este bine sa arunci online un ochi pe tranzactiile facute cu cardul. Asa esti sigur ca ai platit suma corecta si, cu alte cuvinte, ai grija de banii tai. Daca este asa cum se spune, ca in 21 de zile oamenii isi pot forma un obicei nou, incearca sa iti formezi unul bun, verificarea tranzactiilor.

Ca si client BT, ai o serie variante ca sa iti verifici online banii din cont. Practic, fiecare aplicatie de #bankingladistanta vine inclusiv cu posibilitatea de a verifica datele. Fie ca esti persoana fizica, fie ca vrei sa fii mai atent la banii firmei, gasesti aici detalii despre toate aplicatiile pe care le avem pentru tine.

Unde si cum poti verifica online tranzactiile:

  • BT Pay: selectezi din aplicatie cardul care te intereseaza si poti vedea detaliile tranzactiilor efectuate cu acel card;
  • BT Visual Help: suna la: 0264 308 000/Accesare link primit prin SMS/Conturi si Tranzactii si apoi alegi contul pentru care vrei sa vezi tranzactiile din ultimele 3 zile, inclusiv sumele blocate pe cont (din tranzactii care inca nu s-au decontat);
  • NeoBT: faci urmatorii pasi – Produse/Conturile mele sau Cardurile mele/Tranzacții;
  • Apple Pay: mergi la cardul care te intereseaza si poti vedea detaliile tranzactiilor efectuate cu acel card prin Apple Pay
  • BT24 Mobile Banking/Internet Banking: accesezi meniul Conturile mele/Căutare tranzacții;
  • SMS Alert: afli prin SMS detalii despre fiecare tranzactie facuta cu cardul, cati bani mai ai in cont dupa o plata cu cardul, dar si cand iti intra bani in cont;
  • Chatbotii: Ino, Livia si Raul.

Pentru prevenirea unor situatii mai putin placute, cum ar fi posibilele fraude online, sfatul nostru, pe langa verificarea permanenta a tranzactiilor, este sa stii cat mai bine cum sa iti gestionezi cardurile. Cel mai important este sa iti setezi limitele pentru tranzactiile cu cardul (numar si valoare zilnica pentru plati online sau la comercianti si sume retrase de la bancomat) – prin BT Pay, NeoBT, BT24 sau BT Visual Help.


Ce faci daca “ceva nu e in regula”

Uite cateva situatii care iti pot da batai de cap, insa si solutiile pe care le ai tot online.

1. Tranzactie dublata. Cu alte cuvinte, ai platit de doua ori. Incercam refuzul la plata

Sa spunem ca ai verificat tranzactiile facute azi si vezi ca o plata a fost facuta de doua ori, desi ai vrut sa o platesti doar o data si tot o singura data ai primit bunurile/serviciile. In acest caz trebuie sa iei mai intai legatura cu comerciantul la care ai platit. Daca nu gasesti o solutie, incercam sa te ajutam noi printr-un refuz la plata, iata pasii:

  • Inregistreaza refuzul la plata in BT Visual Help (suna la 0264 308 000/Accesare link primit prin SMS/Contestare tranzactii;
  • Sau suna-ne la 0264 308 028 sau scrie-ne la contact@btrl.ro, colegii nostri de la Call Center sunt pe faza 24/7;
  • Noi, la BT, posibil sa iti cerem si documente justificative – facturi, bonuri, chitanta POS etc., le analizam si alegem cea mai buna solutie pentru rezolvarea situatiei.

2. Tranzactie necunoscuta in cont. Incercam recuperarea sumei

Din pacate, o tranzactie in cont care nu iti spune nimic poate fi o frauda. Daca te-ai gandit bine, ai verificat printre mail-urile tale cu comenzile plasate si ai intrebat apropiatii care ar fi putut avea access la cardul tau si ai ajuns la concluzia ca e o problema… blocheaza-ti cardul (iti explicam mai jos cum sa il blochezi singur) si apoi ia legatura cu BT, tot cu colegii de la Call Center (0264 308 028 sau contact@btrl.ro) pentru a incerca recuperarea sumei.

Atentie, insa, la phishing, care te poate face sa furnizezi de buna voie detaliile cardului, precum si codurile de inrolare in wallet-uri de plata si, astfel, sa dai acces fraudatorilor la banii tai.

3. Bani trimisi catre alt beneficiar. Sau ai trecut suma gresit. Incercam anularea tranzactiei

Sa spunem ca faci rapid o tranzactie (plata, transfer) prin BT24 sau NeoBT si ai gresit ceva, cum ar fi beneficiarul sau suma. Nu este o problema, incercam sa te ajutam, insa te rugam urmatoarele:

  • Scrie-ne in mesageria aplicatiei detalii pentru anularea tranzactiei. Avem nevoie de urmatoarele informatii: numele beneficiarului, suma trimisa, motivul pentru care solicitati anularea tranzactiei si confirmarea faptului ca nu ai facut dovada platii catre beneficiar;
  • Sau suna-ne la 0264 308 028 sau scrie-ne la BT24@btrl.ro/neo@btrl.ro, colegii nostri de la Call Center sunt pe faza 24/7.

4. Card pierdut sau furat. Se poate intampla, insa il poti bloca temporar sau permanent prin:

  • BT Pay/Selectare card/Setari/Blocare card;
  • BT Visual Help (0264 308 000/Accesare link primit prin SMS/Blocare card si solicitare reemitere card);
  • BT24 Mobile Banking/Carduri/Schimba starea cardului;
  • BT24 Internet Banking/Carduri/Vizualizare card/Modificare stare card;
  • Neo BT/Produse/Cardurile mele/alegi cardul si apoi optiunea Blochez/deblochez un card;

Interesat de banking? Vrei sa stii cat mai bine cum sa iti gestionezi? Interesat de siguranta online (a banilor tai)? Intra pe Intreb BT, platforma noastra de educatie financiara, unde te asteapta peste 1.000 de intrebari si raspunsuri, la care noi lucram zi de zi ca sa fim cat mai utili, dar si in trending 😊.


Editori: Laura Petrehus, Director Adj. Comunicare & PR, Banca Transilvania

 

Ți-a plăcut acest articol?
148
9

Abonează-te la newsletter

Și afli primul noutățile de pe Newsroom & Blogul BT.

Te poți dezabona oricând dorești, vezi detalii.

Încă puțin

Tocmai am trimis un e-mail către tine. Confirmă abonarea prin click pe linkul din email.