Pentru siguranță, stai un pic înainte de click!
01 noiembrie 2024 Timp de citire 3:00 minute
Un subiect important pentru noi toți este siguranța online, a noastră, a banilor noștri, a prietenilor și a familiei.
Vedem că în ultima perioadă sunt tot mai multe tentative de fraudă și atacurile de phishing. Metodele sunt foarte diverse – de la conturi false pe rețele de socializare, la e-mailuri, SMS-uri sau chiar știri false care încurajează aceste inițiative.
Obiectivul răufăcătorilor este să aibă acces la banii din conturi – toate tipurile de conturi: cont curent, depozite, conturi de economii etc.
Una dintre metodele pe care o vedem cel mai des, în ultima perioadă, este instalarea unor programe de control de la distanță, de exemplu AnyDesk. Răufăcătorii reușesc să convingă utilizatorii să își instaleze aceste aplicații, de multe ori sub promisiunea unor câștiguri rapide. Odată instalate aplicațiile, răufăcatorii au inclusiv posibilitatea de vedea operațiunile pe care le fac victimele pe telefon sau calculator sau chiar de a controla aceste aparate.
Pe scurt:
- Capcanele sunt foarte diverse în online: un simplu click, un telefon care prezintă “investiții de nerefuzat”, un e-mail sau recomandări de la alte persoane.
- Adeesea, este prezentată opțiunea de instalare a unor programe de control de la distanță (AnyDesk, TeamViewer) pe telefonul mobil. Asemenea aplicații le oferă răufăcătorilor acces la toate datele din telefon, laptop sau calculator.
- După ce au obținut accesul la date, răufăcătorii pot iniția plăți și le pot aproba foarte rapid.
- Uneori, răufăcătorii contactează telefonic victimele oferindu-le posibilitatea să investească pentru a obține câștiguri rapide.
- În alte cazuri, pur și simplu încearcă să obțină datele de card sau de cont ale clienților bancari, contactându-i telefonic sau prin email.
- Un alt exemplu este cel în care răufăcătorii folosesc tehnologii (spoofing) care fac să pară că sună de pe numărul de Call Center al băncii/altor companii din Grupul BT și anunță persoanele că le-a fost aprobat un credit pentru care au nevoie de datele personale – printre care și datele cardului, pentru a face viramentul. Obiectivul este tot de a obține acces la datele personale.
Recomandările noastre:
- Dacă se promite un câștig rapid printr-o investiție cu siguranță este o fraudă. Analizează critic mesajul și ai mare grijă la ce platforme de investiții utilizezi.
- Nu da nimănui datele cardului sau informații pentru acces în aplicațiile bancare (user, parolă, one-time password, alte credențiale).
- Nu descărca aplicații care permit controlul la distanța la solicitarea unor persoane străine.
- Fii atent la mesajele care par să fie din partea Băncii Transilvania (sau a băncilor, în general). Nu solicităm niciodată date de acces (parole, PIN, CVV al cardurilor) – telefonic, prin SMS, e-mail etc.
- Evită să accesezi linkuri primite din surse necunoscute (pe e-mail, SMS, prin social media, WhatsApp, Signal, Telegram etc.) și nu completa datele tale personale sau bancare pe aceste linkuri. Dacă ai suspiciuni cu privire la o ofertă, evită să accesezi materialele respective și verifică existența promoției sau a ofertei pe un canal oficial de comunicare al companiei.
Poți sesiza oricând orice acțiune suspectă către colegii noștri, la 0264 308 028 sau *8028.
Alte articole
31 OCTOMBRIE 2024
06 AUGUST 2024
09 IULIE 2024
Încă puțin
Tocmai am trimis un e-mail către tine. Confirmă abonarea prin click pe linkul din email.