Ai ajuns la finalul rezultatelor
Nu s-au gasit rezultate
0%

Ți s-a aprobat creditul “solicitat”

26 august 2025 Autor Laura Petrehuș Timp de citire 3:00 minute

Dacă cineva te sună cu vestea că ți s-a aprobat un credit la BT, deși nici nu ai aplicat pentru el, fii cu ochii în patru. Uite cum să recunoști rapid tentativa de fraudă, cum să previi frauda și cum să procedezi corect dacă ai căzut în capcană.

Scenariul #1: Apel de la bancă

  • Apelul telefonic fals: Cineva te sună de pe un număr care pare de la Banca Transilvania, pretinzând că este X de la BT și că ți s-a aprobat creditul “solicitat”.
     
  • Activarea rapidă a emoției de către răufăcători: Răufăcătorii mizează pe ideea că vei spune că nu ai aplicat pentru niciun credit, iar ei spun – convingător și amabil – că, în acest caz, sigur este o “fraudă” și că au nevoie de datele personale/bancare pentru a face “demersurile necesare” pentru “a recupera” eventualele sume pierdute. Aici este momentul în care trebuie să te oprești.
     

Scenariul #2: Apel de la bancă și direcționare spre o altă autoritate

  • Apelul telefonic fals de la BT: Cineva te sună de pe un număr care pare de la Banca Transilvania, pretinzând că este X de la BT și că ți s-a aprobat creditul... solicitat de altă persoană pentru tine (ceea ce sigur că, în banking, e imposibil) și că trebuie să urmezi “o procedură de siguranță”.
     
  • Direcționarea apelului către o “autoritate” (“poliția financiară”, “BNR”), care menționează că “trebuie să semnezi o procură” și solicită datele personale/bancare. Aici este momentul în care trebuie să te oprești.
     

Ce trebuie să faci dacă ai comunicat datele către răufăcători: 

Știm că primul instinct este să reacționezi rapid în momentul în care afli asemenea vești la telefon, fiind vorba de banii tăi. Dar oprește-te la timp, nu mai continua conversația și fă acest lucru:

  • Ia legătura imediat cu BT, raportează frauda/tentativa de fraudă la acest număr de telefon: 0264 308 055.
  • Ia legătură cu Poliția, iar online o poți face aici: petitii@politiaromana.ro.

Recomandări:

  • Verifică întotdeauna sursa/autenticitatea apelurilor telefonice primite, printr-un canal de comunicare oficial alternativ. De exemplu, sună la Call Center BT (0264 308 028).
  • Refuză să continui conversațiile care ți se par suspecte, chiar dacă persoana care te sună pretinde că este de la BT/din partea unei autorități – și chiar dacă apar numere de telefon ale băncii sau asemănătoare.
  • Nu oferi niciodată date personale/bancare. Banca nu îți va cere niciodată detalii personale/bancare.

Extra info:

Aceste tentative de fraudă/fraude se numesc SPOOFED. Spoofing-ul numărului de telefon este o tehnică de înșelăciune prin care un atacator își modifică numărul de telefon astfel încât să apară pe ecranul persoanei apelate un alt număr decât cel real.

Ți-a plăcut acest articol?

Abonează-te la newsletter

Și afli primul noutățile de pe
Newsroom & Blogul BT.

Te poți dezabona oricând dorești, vezi detalii.

Încă puțin

Tocmai am trimis un e-mail către tine. Confirmă abonarea prin click pe linkul din e-mail.

Încă puțin

Tocmai am trimis un e-mail către tine. Confirmă abonarea prin click pe linkul din email.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.