0%

Într-o relație (bună) cu banca: Actualizarea datelor personale

01 septembrie 2023 Autor Laura Petrehuș Timp de citire 5:00 minute

Ce faci primul lucru când îți schimbi numărul de telefon? Anunți persoanele apropiate, că să țineți legătură în continuare. Ce faci, de exemplu, când ți-ai luat casă nouă și ți-ai schimbat adresa? Sărbătorești 😊, dar mai este necesar ceva pentru că unele schimbări din viață trebuie anunțate și la bancă, cum ar fi adresa nouă, carte de identitate nouă sau în format electronic, e-mail nou sau job nou.

Prin actualizarea datelor personale o dată pe an sau ori de câte ori e nevoie, o persoană sau o companie contribuie la relația bună pe care o are cu banca. La Banca Transilvania, acest lucru cere un minim efort pentru că ai 4 opțiuni:

1. Online, pe site-ul băncii:

  • Îți poți actualiza datele personale, ca persoană fizică:
    • Pe pagină Actualizare date, dacă ai domiciliul în România și ai peste 18 ani.
    • Prin chatbotul Ino, cu care poți întra în contact chiar pe homepage-ul băncii.
  • Iar pentru datele firmei:
    • Pe pagină Actualizare date. Îți iei cartea de identitate, fie ea și electronica, la îndemână și poți începe procesul. Nu durează mai mult de 10 minute.
    • Te ajută și Raul de la BT, chatbot-ul nostru. Scrie-i pe WhatsApp și te direcționează el exact unde trebuie.

2. Telefonic 

  • 0264 30 80 28 sau *8028, unde te ajută colegii noștri din echipa Call Center (dacă trebuie să actualizezi doar numărul de telefon și e-mail-ul).

3. În agențiile și sucursalele BT. 

  • Unde te poți programa online, astfel încât totul să meargă cât mai repede.

4. Prin aplicația BT Pay (Setări – Profil – Actualizare date)

Dacă ești în străinătate și nu îți este la îndemână niciuna dintre variantele de mai sus, poți lua legătura cu noi telefonic (0264 30 80 28 sau *8028) și te pot ajuta colegii noștri din echipa Call Center dacă e necesar să actualizezi numărul de telefon, e-mail-ul sau dacă e nevoie să clarificăm rezidența fiscală.

De ce e necesar să ai actualizate la bancă datele personale?

Actualizarea datelor se face periodic de toate băncile pentru că este o cerință legală și în România, și în Europa. Autoritățile și băncile centrale din întreaga lume țin mult la ideea de actualizare periodică a datelor clienților tocmai pentru că sistemul financiar este o infrastructură critică, prin care circulă toate fluxurile financiare. Este vital, astfel, ca toate informațiile personale pe care le folosesc băncile să fie actualizate și corecte.

Așa poți avea o relație bună cu banca, prin acces la produse și servicii, operațiuni bancare, acces la informații;

Ce date verificăm?

  • datele de identificare - nume, data nașterii, CNP, la persoanele fizice, și cod unic de înregistrare, sediu, în cazul unei companii.
  • datele de contact: adresa, e-mail, telefon.
  • informații mai specifice: sursă generală a fondurilor/veniturilor, angajator, ocupație, reprezentanți legali, beneficiari reali ai persoanei juridice sau dacă titularul contului este sau nu o persoană expusă public.

De ce vrem să știm care este sursa banilor care trec prin conturi?

Având acces la aceste informații, putem să te protejăm mai bine. Ne dăm seama mai ușor când ceva nu e în regulă, verificând tranzacțiile care au o sursă legitimă și cele care nu sunt în concordanță cu informațiile declarate. De exemplu, când apar sume foarte mari într-un cont al unui client, pentru care nu există documente justificative sau explicații logice, vom solicita informații suplimentare pentru a decide cum procesăm respectiva tranzacție și dacă aceasta respectă prevederile legale.

Un alt exemplu foarte simplu și frecvent întâlnit este când un client declară că este angajat, ceea ce înseamnă că sursa fondurilor sale este în principal salariul primit de la angajatorul menționat la deschiderea de cont, iar în realitate toate încasările din cont provin din tranzacții de vânzare-cumpărare, caz în care vom lua legătura cu clientul pentru a verifica și documenta situația.

Human banking, dar și legea-i lege

Nouă, la BT, ne place să vorbim cu clienții. Printre multe altele, asta înseamnă pentru noi human banking. Actualizarea datelor personale face parte din această relație pentru că ne dă siguranța că ne cunoaștem bine, dar și pentru că ne ajută să ținem legătura atunci când este nevoie – fie când avem un subiect punctual, fie când este vorba de anumite produse și servicii.

Așa că ne bazăm pe tine. Gândește-te că este modul tău de a contribui la un sistem financiar sănătos.

Hai să facem asta împreună!

Ți-a plăcut acest articol?
5591
1246

Abonează-te la newsletter

Și afli primul noutățile de pe
Newsroom & Blogul BT.

Te poți dezabona oricând dorești, vezi detalii.

Încă puțin

Tocmai am trimis un e-mail către tine. Confirmă abonarea prin click pe linkul din e-mail.

Încă puțin

Tocmai am trimis un e-mail către tine. Confirmă abonarea prin click pe linkul din email.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.